A Great Treasure: Our Fantastic Cultural Heritage!
Tarihsel-kültürel miras, bireyin ve bir halkın kimliğinin oluşumuna katkıda bulunur. Mevcut iletişim araçları ve internet, ülkemizin ve başkalarının harikalarını tanımak ve takdir etmek için büyük bir fırsat sunuyor, fiziksel mesafeleri ve psikolojik duvarları aşmamıza izin veriyor, çünkü diğer kültürlerin bilgisi zihni, hayal gücünü ve kalbi açıyor. . 2030 Gündemi'nin 11. Hedefi de "Dünyanın kültürel ve doğal mirasının korunması ve korunmasına yönelik çabaların güçlendirilmesini" öngörmektedir, ancak yalnızca bildiğimiz ve sevdiğimiz korunabilir.
Amaçlar
1. Kültürel çeşitlilik açısından her birinin değerini anlayabilmek için kendi bölgesinin ve ortak okulların ülkelerinin tarihi-sanatsal-doğal varlıklarını bilmek.
2. CLIL kullanımı yoluyla L2 becerilerini geliştirmek
3. İlgiyi, motivasyonu ve yaratıcılığı teşvik etmek
4. İşbirlikçi öğrenmeyi ve eşler arası öğrenmeyi destekleyen disiplin içeriklerini derinleştirmek
5. Dahil etmeyi destekleyen bir laboratuvar ve etkileşimli öğretim yöntemini benimsemek
6. Öğrencilerin yeni teknolojilerin eğitimsel kullanımına aşinalıklarını artırmak için BİT ile öğretim
ETKİNLİKLERİMİZ
A. Güvenli İnternet Eğitimi Güvenli internet eğitimiyle ilgili bir video izledik. İnternette karşılaşabileceğimiz sorunları tartıştık ve nelere dikkat etmemiz gerektiği ile ilgili fikirler sunduk. Güvenli İnternet - Youtube
B. Yeni Yıl Kutlaması
İtalya'daki ortağımıza ve öğrencilere yeni yıl kartları ve hediye olarak kendi hazırladığımız kitap ayraçlarını gönderdik. Onlardan da bizlere kartlar ve hediyeler geldi.
C. Çevrimiçi Toplantılar
Proje etkinliklerinin tanıtılması ve planlanması amacıyla öğretmenler arası toplantılar gerçekleştirdik. Proje etkinliklerinde görev dağılımı yaptık ve ara toplantılarla projeyi değerlendirdik.
D. Öğrenci ve okul tanıtımları
Öğrencilerin proje ortaklarını daha iyi tanıması amacıyla çevrimiçi haritalar oluşturduk ve çeşitli web 2 araçlarıyla kendilerini tanıtmalarını sağladık.
https://www.youtube.com/watch?v=2pMB-fu98zU
E. Logo Yarışması
Proje için logo tasarladık ve oylama yaparak proje logosunu belirledik.
http://www.tricider.com/brainstorming/37EuvTod4hJ
F. Tarihi Mirasımız
Google Earth üzerinde bir harita oluşturduk ve bu haritaya ülkemizden müzeler ekledik. Hem kendi müzelerimizi tanıttık hem de başka ülkelerdeki müzelerle ilgili bilgiler öğrendik.
1. Tarihi mirasımızı tanıtan ortak bir kitap hazırladık.
2. Kitaptaki bilgilerle ilgili oyunlar hazırladık. Ortaklarımızın hazırladığı çevrimiçi oyunları oynadık. Eğlenerek öğrendik.
https://learningapps.org/watch?v=pud6hrkm221
https://learningapps.org/watch?v=pkw9d89en21
https://learningapps.org/watch?v=pctd62cgc22
3. Yazılı olmayan miraslarımız geleneklerimizi anlattık. Farklı ülkelerin geleneklerini öğrendik.
G. Sanatsal Mirasımız
1. Ülkemizdeki sanat galerilerini tanıttık ve oluşturulan harita üzerinden proje ortaklarımızın yaşadığı ülkelerdeki sanat galerileri hakkında fikir elde ettik.
2. İtalya'daki Venedik karnavalını öğrendik ve karnavalın simgesi olan maskelerden tasarladık.
H. Doğal Mirasımız
1. Ülkemizdeki doğal mirasımızı tanıtan bir e-kitap oluşturduk. Tüm proje ortaklarıyla bir hikaye yazdık.
https://www.storyjumper.com/book/read/129493662/THE-TOM-ADVENTURES
2. Bölgemizdeki koruma altına alınan yerleri ortak bir harita üzerinde tanıttık.
https://www.zeemaps.com/map?group=4378664#
İ. Öğrenci Buluşmaları
Öğrencilerin yabancı dilini geliştirmesi, farklı ülkelerden öğrencilerle iletişim kurması için çevrimiçi toplantılar düzenledik. Bu toplantılarda hem kendimizi tanıttık hem de proje konularıyla ilgili hazırladığımız oyunları yabancı ortaklarımızla beraber oynadık.
J. Gezilerimiz & Etkinliklerimiz
Öğrencilerin yaşadığı bölgedeki tarihi mirasını daha iyi öğrenmesi ve anlatabilmesi için şehrimizdeki Arkeoloji Müzesi, Kent Tarihi Müzesi ve Dokur Evi'ne geziler düzenledik.
https://www.youtube.com/watch?v=dLA1HbTs0dA
Resim öğretmenimiz Dilşat Kaya'dan geleneksel sanatlarımızdan "Ebru" yapımını ve tarihçesini öğrendik. Kendi ebru resimlerimizi yaptık.